1. LA-ko ERASO-GERTAEREN AREAGOTZEA

Mehatxuak, mespretxuak, irainak, begirune faltak eta, oro har, administrazioko alorretako profesionalekiko jokabide kaltegarriak direla eta, eraso fisikoak edo hitzezko erasoak etengabe gertatzen dira gure lanean.

Erasotzaileei zehapenak ezartzea eskatzen dugu, segurtasun-zaintzaileei ez dira berez baliabide egokia. Osakidetzaren babesa ez da existitzen eta, askotan, errudun sentiarazten zaie erasotutako administrazio-langileei.

 

  1. ADMINISTRARI KATEGORIA

Administrari laguntzaileen lanpostuak administrari lanpostuetara egokitzen hasi behar da, betetzen den lanaren arabera. LAko administrazio-arloetan, administrari laguntzaileei beren lanpostuaren eduki funtzionalagatik eta maila teknikoagatik dagozkienak baino eginkizun, zeregin eta erantzukizun handiagoak ematea da ohiko praktika.

 

  1. IBERMATIKAKO CALL CENTER

Ibermática enpresak erabiltzaileentzako arreta-teknikarien Call bat du, Osabide APko agendak kudeatuz eta zitak ematen. Osakidetzak zerbitzuaren pribatizazio hau kontratatu zuen 2021eko otsailean, Covid-aren inguruko arretari erantzuteko. Helburua Osasun Kontseiluaren telefonoa (900203050) deskongestionatzea zen, gaixotasunari buruzko zalantzak zituzten deiei erantzuteko. Hala ere, pandemiaren beheranzko bilakaeraren ondoren, kanpoko zerbitzu horrekin jarraitu dute, eta jarduera-ildoak aldatu dituzte. Pazienteak zitak ematen dizkiete, batez ere osasun-zentroetako “tramiteen” agendetan eta LAko osasun-profesionalen agendetan.

 

  1. EAGko ADMINISTRARIENTZAKO OSAGARRIA,% 4

EAGari esleitutako zeladore-administrari laguntzaileak % 4ko osagarriaren diskriminazioarekin jarraituko du. Osagarri honen ordainsaria LAko langile administratibo guztiei aplikatzea eskatzen dugu, inor baztertu gabe.

EAGak Ospitaleei, Ospitalez Kanpokoei, Larrialdiei edo Lehen Arretari atxikita ez badaude, non daude? linboan?

 

  1. ORDUTEGI ESKASA

Aurtengo defizita 38 ordukoa da, 35 ordukoa, norberaren aferetarako 6 egunetatik 3 ordu kenduta. Bost egun oso berreskuratzea zentzugabekeria bat da, ez da lan-karteldegi orekatua. Nahiko iraingarria iruditzen zaigu ordu gehigarriekin errekuperatzera behartzea, ordutegiaren benetako kontrolik ez dagoela jakinda. Interpretazio diskrezionalak ugariak dira, zerbitzu-antolaketaren edo osasun-zentroaren arabera.

 

  1. MAHAIETAN ARTATZEKO ADMINISTRAZIO EREMUETAKO OBRAK

Zentroak egokitu edo berrietan kontuan hartzea, erabiltzailearengandik fisikoki hurbilago egoteko, ohiko erakusmahaien desagertzea dakar mahaietako arreta-puntuak ezartzeko. Administrazio-alorren erreforma horiek onuragarriak irudituko zitzaizkigun, telefono bidezko arreta eta arreta presentziala benetan errazten eta bereiztuko balute. Baina abantaila gehiagorik ez dago, kontuan izanda babesgabeagoak direla eta okerragoak aire- eta hotz-korronteen inguruan.

 

  1. ORDAINSARI PAREKAGARRIRIK GABEKO BAEAak

LAUko administrazio-arduradunaren lanbide-profila, izendapen askeko horniduraren modalitatea kontuan hartuta, pertsona-taldearen edo -taldearen lidergoa eta betetzen dituen lanak/eskumenak kontuan hartuta; ezin da erantzukizun bereziko administrari laguntzailea izan. Gutxienez, administrazio-taldeko buruaren lanpostu funtzionala aitortu behar zaio.

 

  1. OTI DIGITALA

Osasun txartel indibiduala Euskadiko biztanle guztiei zabaltzeko, beharrezkoa da B@kQ ziurtagiria izatea. Osasun-zentroetako administrazio-arloetara hurbilduko den jendetza kexkagarria izan daiteke herritarrei OTI digitala deskargatzeko SMSak bidaltzen zaizkienean. Izan ere, mezua argia izan behar du, Osasun Sailaren prentsa-oharrak dioen bezala: “Parte hartu nahi dutenek eta ziurtagiri digitalik ez dutenek, batez ere, Eusko Jaurlaritzaren Herritarrentzako Arreta Bulegoan edo gizarte-etxeetako edozein KZgunetan eskatu ahal izango dute”.

 

  1. B@kQ ZIURTAGIRIA, OSASUNAZ KANPOKO ERABILERETARAKO

Aurreko puntuan bezala, Herritarren Arretarako Bulegoetara (Zuzenean) edo edozein KZgunetara bideratu behar dira erabiltzaileak, , Osasun Karpetarako sarbidea ez den erabileretarako B@kQ sinadura digitala lortu nahi denean. Bestelako erabilera eta helburuek gure eginkizunen zapaltzea eta gainditzea dakarte, Osakidetzak Osasun Sailarekin duen kontratu programari lotuta doazenak.

 

  1. TOTEMAK ETA TELEBISTAK

Lehen Arretako inbertsioak xahubidea du batez ere osasun-zentroetarako erositako totem eta telebistekin zerikusia duena. Horietako asko oraindik ez daude konektatuta, eta funtzionatzen ari direnak errendimendu eskasa dute. 2019an, softwarea erosi, ezarri eta hardware-osagaiak instalatu ziren, itxarote-txandak eta hitzorduaren gogorarazleak kudeatzeko. Zenbatekoa: 3.150.000 €, BEZik gabe.

DOPAk antolatutako mahai-ingurua: Osasun ituna aztergai

Donostialdeko Osakidetzako gure atal sindikalak DOPAk pasa den ostegunean Egiako Kultur Etxean antolatutako mahai-inguruan parte hartu zuen. Irakurri

Osasun sailburuaren, Osakidetzako Zuzendari eta Emergentzitako koordinatzailearen agerraldia osasun batzordean

Emergentziak berregituraketaz hitz egin du Sailburuak, osasun larrialdi guztietan denborak eta erantzunaren kalitatea hobetzeko Irakurri

'Bideo-performance' hauekin Osakidetzan behar dugun aldaketa irudikatu nahi izan dugu

  Donostian, Gasteizen, Laudion eta Gurutzetan 'performance' original hauek  egin ditugu, Osakidetza aldatzeko dugun beharra erakusteko. Irakurri
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94